
Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego poinformował o zakończeniu II i III etapu prac nad studium linii kolejowej nr 5 i 50 na odcinku Węzeł CPK – Płock – Włocławek. Po licznych analizach i konsultacjach, jako preferowany do realizacji wskazano wariant hybrydowy W41, zwany „wariantem inwestorskim”.
Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego poinformował o zakończeniu II i III etapu prac nad studium linii kolejowej nr 5 i 50 na odcinku Węzeł CPK – Płock – Włocławek. Po licznych analizach i konsultacjach, jako preferowany do realizacji wskazano wariant hybrydowy W41, zwany „wariantem inwestorskim”.
Wariant W41
W trakcie spotkań informacyjno-konsultacyjnych CPK otrzymało ponad 8 tysięcy ankiet oraz liczne pisma, wiadomości e-mail i petycje dotyczące przebiegu linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku Węzeł CPK – Płock – Włocławek. Po uwzględnieniu zgłoszonych postulatów oraz przeprowadzeniu analiz, doszło do stworzenia wariantu hybrydowego W41, który powstał z połączenia fragmentów innych wariantów.
Proces ewaluacji
Przebieg trasy na terenie Gminy Kampinos został przedstawiony na mapie, a wkrótce zostanie udostępniona wersja interaktywna na stronie internetowej CPK. Obecnie Spółka prowadzi prace mające na celu ewaluację analizowanych korytarzy linii kolejowych, uwzględniając m.in. spodziewaną liczbę pasażerów, ruch pociągów i parametry techniczne. Wspomniane wcześniej procesy będą stanowić podstawę do podejmowania decyzji dotyczących rozwoju krajowej infrastruktury kolejowej.
Pytania i wątpliwości
Mieszkańców Gminy Kampinos, którzy mają pytania lub kwestie wymagające wyjaśnienia, zachęcamy do kontaktu poprzez infolinię CPK. Konsultanci dostępni są pod numerem telefonu +48 539 188 404.
Mirosław Karasiewicz
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
750 m od KPN, infrastruktura techniczna nawet 500m, 1600m od Muzeum Chopina w Żelazowej Woli (więc zamiast muzyki będzie dobrze słyszalne KDP), pomysł degradujący Park, otulinę i klejnot kultury, chore... ten projekt powinien zostać połączony z korytarzem S50, który ma przechodzić po zachodniej stronie Sochaczewa !