Reklama

Zmiany w szacowaniu strat spowodowanych przez suszę

10/08/2021 14:33

W związku ze zmianą w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, szacowanie strat spowodowanych przez suszę w uprawach rolnych może się obywać jedynie za pomocą aplikacji publicznej. WAŻNE!!! Rolnik musi się zalogować do aplikacji wyłącznie na podstawie profilu zaufanego, zatem posiadanie profilu jest warunkiem niezbędnym do zgłoszenia i oszacowania strat spowodowanych przez suszę. W ramach tej aplikacji rolnik będzie deklarował procent strat w uprawach wywołanych przez suszę, zaś aplikacja będzie weryfikowała i porównywała dane wpisane przez rolnika z danymi przekazywanymi przez IUNG w Puławach.

W przypadku strat w dochodach powyżej 30% , aplikacja wygeneruje protokół i przekaże go do Wojewody w celu zatwierdzenia. Po zatwierdzeniu przez Wojewodę protokołu strat wywołanych przez suszę rolnik będzie miał możliwość za pomocą aplikacji przekazania wniosku o przyznanie pomocy do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. ARiMR dokona w swoich systemach naliczenia płatności i wypłaci pomoc finansową producentowi rolnemu.

Deklaracje, które nie spełniają wymogu przekroczenia 30% strat w dochodach gospodarstwa rolnego będą przez Wojewodę odrzucane ze zwrotną informacją o przyczynie odrzucenia tj. adnotacją Ustalony w protokole poziom strat poniżej 30% nie wypełnia wymogów do ubiegania się o pomoc publiczną.

Zgłaszanie strat spowodowanych przez suszę odbywa się przez aplikację znajdującą się pod następującym linkiem: aplikacje.gov.pl/app/susza/

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iKampinos.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do